Wavesfactory - Mercury v1.0.2 (KONTAKT) - сэмплы фортепиано Kontakt
02.12.2019, 17:19
Wavesfactory - Mercury v1.0.2 (KONTAKT)
Издатель: Wavesfactory Сайт: wavesfactory.com/mercury-piano/ Формат: KONTAKT 5.8.1+ Качество: 24 bit 48 kHz stereo Размер: 32.05 GB
Пианино Fazioli стремятся к совершенству. Они изысканно тонкие, с очень богатым низом и большим резонансом тела.
Пианино Mercury было записано лауреатом премии «Грэмми» Полом Норрисом с 5-ю микрофонными позициями от ультра-близкого к звуку помещения для максимальной универсальности. Звучит тепло и очень эмоционально. Идеально подходит для интимных сдержанных треков, но при этом на высоких скоростях он также очень резкий и агрессивный. Комбинация, которую вы обычно не найдете в фортепианных библиотеках.
Он был запечатлен с такой большой детализацией и глубиной, что вы можете сделать так, чтобы он звучал миллионами разных способов и при этом звучал естественно, но он всегда будет сохранять характер. Mercury может быть большой библиотекой монстров или легковесным, так как один микрофон использует только ~ 300 МБ оперативной памяти. Имея в виду реализм и все возможные особенности, которые мы могли придумать, включая мягкие педали, una corda, sostenuto, симпатический резонанс, микротюнинг ...
Пианино Mercury идеально вписывается в любую ситуацию, и для меня будет честью узнать, что оно стало вашей любимой библиотекой пианино.
MAIN
Harnessing the power of Kontakt, Mercury has a beautiful and powerful interface rendered in 3D designed to inspire you. On the bottom bar you have the menu to navigate to the other pages in which you’ll also find the HQ switch. This enables our velocity morphing algorithm. It will seamlessly blend the different intensities in order to get pleasant and continuous dynamics with no jumps. On the right side you can activate and de-activate the background animation that will occur when going to the main view to the mixer, effects or settings page.
MIXER
From the mixer you can control the different mics separately with the usual parameters that you’d normally get on an audio mixer, and with extra features like a new way of mixing that we call “position enhanced”.
• Ultraclose: recorded right above the hammers to get the in-your-face sound. • Close: Spaced pair a couple inches above the strings. • Mono: Vintage ribbon microphone placed at the bottom of the piano. • Mid: in a mid-distance in the middle of the room, X/Y position. • Far: recorded with two spaced microphones at the back of the room. With a load/purge switch for each channel, pan/width, volume, mute/solo, phase shift and output selector for mixing the different channels on your DAW.
EFFECTS
In the effects page you can add 4 DSP effects to the sound, specially designed for piano.
• Metropolis Plates: two EMT 140s from Metropolis Studios. • Compressor: peak compressor with threshold, ratio, attack, release and make-up gain. • EQ: special type of tilt EQ that will cut/boost highs/lows with additional low and high-pass filters. • Chorus: great sounding chorus with stereo spread, speed and depth controls.
SETTINGS
From the settings page you can control basically any parameter you might ever need. Divided in four section you can find:
• Round robin: the piano was sampled with 4 true round robin repetitions, you can select the number you want here plus a neighbour borrowing option for extra repetitions using scripted round robin. • Velocity curve: control how the library reacts to incoming midi notes. • Noises: control the volume of the non-tonal parts of the piano. Release sample volume, sympathetic resonance, key on and key off samples and pedal noises (sustain, soft pedal and sostenuto). • Sound: sample start offset, overall timbre, dynamic range, low enhancement and per-note temperament.
ИЗ-ЗА БОЛЬШОГО РАЗМЕРА ТОРРЕНТ ФАЙЛ ПОМЕЩЕН В АРХИВ
Характерный "пластмассовый" звук, типичный, сжатый до неприличия динамический диапазон...У меня за последние лет пять десятки фортепианный VSTi оказываются в корзине спустя несколько минут после установки...100GB, 1GB или 32GB, как это "чудо" - один хрен. Кажется, что их пилят в одном и том же подвале, одни и те же криворукие и глухие китайцы...Поражает, что за это же время VSTi струнных или ударных на несколько веков ушли вперед в своем развитии. В фортепианных VST идет только соревнование "кто больше крутилок и вертелок в интерфейс напихает". Звук - синтетическое гумно? Это мелочь, ты лучше зацени каких мы красивых вертелок на3,14здячили!