Spitfire Audio - Mandolin Swarm (KONTAKT) - сэмплы мандолины kontakt
22.06.2017, 10:13
Spitfire Audio - Mandolin Swarm (KONTAKT)
Издатель: Spitfire Audio Сайт: https://www.spitfireaudio.com/shop/a-z/mandolin-swarm/ Формат: KONTAKT 5.6.6 + Качество: 24 bit 48 kHz stereo Размер: 17.61 GB
Мандолины. Кристиану было поручено написать фильм в сентябре 2014 года. Фильм, который был оперным в своем пространстве с акрами пространства, времени и воздуха, чтобы дать возможность петь. Всегда поклонник работы Теренса Малика, Христиан наблюдал за дугой полей ячменя, кульминацией, которая наполняла пленку линзой с взрывами слез дождя. Как лучше всего создать что-то уникальное, чтобы проиллюстрировать эти хаотические модели красоты? Итак, Spitfire провела тест с группой гитаристов, играющих по всему залу в воздухе. Результаты были возвышенными, от красивой патины выщипанных нот до струи длинных тонов, созданных множеством хаотичных неизмеримых трем, которые играли игроки по всей комнате. Сочетание возвышенных игроков, возвышенных инструментов и экспансивного зала оказалось безупречным.
С извлеченными уроками мы вернулись в Air-Studios, но на этот раз с «Роем» игроков. 19 в общей сложности, играя специально подобранную смесь инструментов, чтобы сбалансировать доминирующие характеристики, ощущение географического места и чистой звуковой красоты. В течение нескольких дней мы нашли идеальное сочетание Харангоса, Укулелеса и Мандолинов, чтобы предложить мирский, но и неземной набор инструментов.
В то время как верхние динамические слои обеспечили потрясающую драму и определение, это были более тихие и тихие слои, которые предлагали самую интригу, поэтому с идеей иметь общий эффект окружающего звука игроков это создавало трудности с микрофонным экраном. Джейк Джексон напал на эту задачу с удовольствием, подняв второе дерево и третий эмбиент и аутригер, чтобы между всеми игроками была совершенная симметрия. Более того, играя гитаристов по парам с обеих сторон колос 4038, игроки стали их собственными фильтрами отражения, обеспечивающими потрясающий сухой сигнал с этими цифрами из восьми микрофонов.
Сеансы закончились на наборе медленно поднятых волос. В сочетании с отличным сценарием Блейка и нашей бандой многопрофильных программистов, продюсеров и композиторов мы уверены, что вы согласитесь, что Swarm - это вдохновение из коробки, очень особенного.
Background
Spitfire Audio has curated a useful set of articulations with this extraordinary band with multiple dynamic layers and round robins. The players were placed in three waves: the first 7 huddled around the first tree, the second 6 around the second tree, and the third 6 guitarists in each gallery quadrant.
One of the key areas of interest with this instrument type is the tremolandi. You have control not only of the dynamic level of these extraordinary long articulations but also the speed. From a gentle trickle to a haze of notes. Whats more we have two sets of measured trem that depending on the application can sync to your host tempo with differing levels of tightness.
Combined with the majesty of the hall at Air, that signal chain, that 2” tape, Jake Jackson’s mastery of the room and the mixes, and a beautifully programmed instrument that “just works”, we’re sure you’ll agree you’ve just laid your hands on something truly special.
Spitfire’s Definitive Range aims to offer the world a one-stop shop for classic and esoteric instruments played by the greats. As all these instruments are recorded in situ, in the same room, they’re designed to lock together sonically whether it be some timpani from the percussion range coupled with your Sable libraries. Or indeed a more curious band made up of the Hg20, a plucked piano and a harp, it is designed to sound like they’re together in the same room.
We provide a series of detailed mixing options that allow you to dry the sound up or make it more ambient, whilst preserving the acoustic integrity and perspective of a consistent microphone set up and room configuration. The instruments are all sampled in great detail but designed to play easily out-of-the-box, with simple integration into larger arrangements and templates without risk of demanding too much from your system resources.
Recorded by Jake Jackson at Lyndhurst Hall – Air Studios, on one of the finest scoring stages in the world, through an array of vintage microphones via Neve “Montserrat” pre-amps, to a beautifully serviced Studer 2” tape machine and then into digital at 96k via Prism AD converters: this is an unparalleled signal chain. Features
The library is presented with six microphone positions and three stereo mixes which you can not only mix and blend to fit the application you’re working on, but also automate for dramatic shifts in focus and depth. They're also fully output assignable for surround and 5.1 use. The definitive range is designed to fit in with Spitfire's entire orchestral canon, including Albion, BML and some of the Signature Range as if they're performing in the same room at the same time.
GUIs
The Overview Panel
Gives you a quick and easy way to access, view and load the different articulations, mic mixes and essential controller functions which you can then re-assign to suit your workflow.
General Controls Panel
A deeper but still simple UI panel that allows you to tweak the general settings. How many round robins you would like and how you would like them to behave. How would you like memory to be organised alongside pitch options and how velocity works.