Native Instruments has released Thrill, a new instrument that enables the introduction of terrifying live scores to movies, games, sound installations, or theater productions.
Thrill combines the epic power of an orchestra with the chilling depth of expert sound design, houses them within a simple performance-driven interface, and places them into the hands of a single player.
NI say that using Thrill, a single person could perform the terrifying string tone clusters from The Shining, as Jack Torrance rampages around Overlook Hotel. An aspiring young filmmaker could single-handedly play all of Arrival's stomach-churning bass drones in just one take.
The all-original 30 GB sound library is taken from 963 source sounds, including orchestral recordings and hybrid sound-design based on ambiences, custom-built instruments, voices, pitched metal, synthesized drones, and more.
Central to Thrill is an X-Y control for modulating effects and morphing between sounds. This control offers composers and sound designers something new – the ability to design and play complex cinematic textures and builds in real time. Simple and intuitive to use, the control blends between sound sources, effects, the number of sonic layers, general intensity, and more, depending on the preset being used. This X-Y modulator lends itself to trackpad, tablet, or even smartphone control (via TouchOSC), allowing sound-to-action interaction.
Thrill also comes with a powerful tone cluster designer. Tone clusters are a special kind of chord, containing at least three adjacent notes, and are one of the staple tools for generating fear and tension in any audience. Thrill offers 250+ diverse and editable cluster sound and voicing presets, using the many types of pitched sounds in the Thrill library, such as strings and horns. Tone clusters can also be built from scratch, with up to eight independently editable and modulatable voices.
The update contains:
- 1.5 GB of new sounds with additional "Source" presets, "Thrills" and "Snapshots". - new features like the "Hacker" modulation effect, bipolar modulation for all effects, a modulatable "Talkbox Filter“ for the "Color" effect and a "Favorite" function for all browsers. The update also features a couple of usability enhancements like value displays for all modulations as well as some bug fixes like the "Komplete Snapshots" now leaving the XY-pad midi cc settings untouched.
Спрашиваю без иронии и без цели оскорбить. Просьба ответить без негатива. В мире музыки, в мире кино и т.п. такие библиотеки считаются чем-то постыдным или все хорошо? Просто получается, что ты без усилий и одной кнопкой воспроизводишь уже готовую композицию. Зачем такие библиотеки существуют? Чтобы сэкономить время? Но получается, что у каждого обладателя этой библиотеки будет такой же звук, как и у другого, но только чуть "настроенный"? Спрашиваю без шуток - я плохо знаком с библиотеками такого типа, но очень интересно :)
Смотри, их используют в проектах не большого бюджета (инди фильмы\мульты, мало бюджетные аниме, и играх). Так как на эти библиотеки трятят деньги композеры, а не студии. И по этому созданиме музыки становиться дешевле, для заказчика. Так же нет гемороя с организацией людей .и пространства под их запись. И ещё, домпутим как Хан Цимер. Он пишет музыку на библах, понимает что хочет .и потом идёт к оркестрам, или еденичным музыкантам, и уже потом они записываются. Но момент написания происходит с VST. (он об этом на мастер класе говорил)